1 gezin op 4 ontvangt documenten digitaal via Zoomit

Nieuwe functie maakt documenten digitaal ontvangen nog makkelijker

Leuven, 27 juni, 2019 – Zoomit, de oplossing die particulieren gebruiken om facturen en loonbrieven digitaal te ontvangen via hun bank, lanceert vandaag een functie om nog eenvoudiger documenten te ontvangen.

Uit onderzoek blijkt dat gebruikers de verzenders – zoals energiebedrijven, sociale secretariaten en ziekenfondsen – sneller en makkelijker willen activeren. Dat is nodig wanneer een gebruiker van leverancier verandert of wanneer een nieuwe verzender met Zoomit begint te werken.

Automatische activatie

De nieuwe functie laat toe om via een éénmalige toestemming nieuwe verzenders automatisch te activeren. De gebruiker hoeft dus niet langer elke nieuwe verzender individueel toestemming te geven. Zo komt Zoomit tegemoet aan de wensen van de gebruiker en wil het door deze optimalisatie de digitalisering van de persoonlijke administratie van de Belgen helpen versnellen.

Marie Costers, directeur van Zoomit: “1 op 4 Belgische gezinnen gebruikt vandaag Zoomit. Zij zorgen ervoor dat er dagelijks 400.000 documenten niet afgedrukt worden. Zo besparen we jaarlijks 250 ton papier en meer dan 20 miljoen liter water. Belgen kiezen meer en meer voor gebruiks- en milieuvriendelijke digitale manieren om documenten te ontvangen en te betalen. Onze taak bestaat erin om het gebruik van Zoomit nog makkelijker te maken en om bedrijven te mobiliseren hun facturen en andere documenten digitaal te versturen.”

Sinds begin 2019 hebben al meer dan 100.000 gebruikers de nieuwe dienst geactiveerd. Tegen eind 2019 verwacht Zoomit dat 20% van de gebruikers de functie zal geactiveerd hebben.

Hoe activeren?

Gebruikers kunnen de nieuwe Zoomit functie activeren binnen hun online banktoepassing. De gebruiker wordt nog steeds via e-mail op de hoogte gebracht van een nieuwe verzender of een nieuw document, of als een onbetaalde factuur de vervaldag nadert. ​

Ook voor de bedrijven – de verzenders – kan aansluiten op Zoomit binnenkort nog gemakkelijker en sneller.

Over Zoomit

Zoomit is een gratis dienst van Isabel Group waarmee consumenten documenten zoals facturen en loonbrieven via hun online banktoepassing kunnen ontvangen en betalen. Zoomit telt elke maand meer dan 1,5 miljoen actieve gebruikers bij 13 banken. De afgelopen 2 jaar tekende een half miljoen nieuwe gebruikers in. Veiligheid en gebruiksgemak zijn voor de gebruikers de belangrijkste redenen om Zoomit te activeren.

Voor meer informatie: www.zoomit.be.

Nieuw logo Zoomit
Symbool Zoomit